Recepten van Hongaars boerinnetje:

Geen culinaire hoogstandjes, gewoon zoals wij hier eten op zijn Hongaars met een Nederlands sausje, Of Hollands, met een snufje Hongaars.....

zondag

Tojáslikör / eierlikeur

Benodigdheden:


  • 8 eieren
  • 2 zakjes vanillesuiker
  • 400 gram suiker
  • 1/2 liter pálinka / brandewijn
  • 150 cc water net van de kook

Zet een pan met water op het vuur en laat het water net niet koken.
Neem een grote kom en klop de eieren met de suiker en de vanillesuiker op tot het glad en romig is.
Zet de kom op de pan met water en roer (op laag vuur) met een garde langzaam het hete water en de pálinka erdoorheen.
Tot het warm is (niet laten koken).
De warme vloeistof in schone potten gieten en afsluiten. Daarna op een koele, donkere plaats af laten koelen. Na openen in de koelkast zetten. Lekker met slagroom!

Om advocaat te maken gebruik je hetzelfde recept, alleen dan gebruik je alleen de eierdooiers.



4 opmerkingen:

  1. Anoniem10:35

    mijn recept voor advokaat verschilt niet zoveel van jouw "tojaslikeur". Ik gebruik ook het hele ei.
    Lekker, he?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er goed uit Lin! Ik heb nu nog geen eieren, want onze kippen beginnen pas te leggen in augustus,maar dan ga ik het zeker ook proberen. Wat betreft de schapen buiten: de omheining is bijna twee meter hoog dus ik ben niet zo bang voor vossen!
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hee annemarie, het is lekker,maar te dun om advocaat te noemen en wat ik begrepen heb komt dat doordat ik de eiwitten erbij gelaten heb???

    BeantwoordenVerwijderen